Waarom is SEO optimalisatie belangrijk?

Ben je in het bezit van een website en heb je het idee dat er veel meer rendement uitgehaald kan worden? Kies er dan voor om een SEO optimalisatie uit te laten voeren door SEO insider. Als je website niet goed geoptimaliseerd is op het gebied van SEO (Search Engine Optimization), dan is de kans groot dat je geen hoge positie in de zoekresultaten van Google hebt. Dit zal ook betekenen dat er niet veel relevante bezoekers naar je website zullen komen en daarom loop je flink wat potentiële inkomsten mis.

Een goed geoptimaliseerde website is dus een must, ongeacht om wat voor website het ook gaat. Allereerst is het belangrijk dat de techniek van je website goed in orde is (maak gebruik van een goed Content Management System zoals bijvoorbeeld WordPress) en vervolgens kan er door middel van zoekmachine optimalisatie goede posities behaald worden in de zoekmachines.

Zoekmachine optimalisatie voor bedrijfswebsites, blogs en webshops

Als je een goede geoptimaliseerde bedrijfswebsite hebt, dan is het mogelijk om nieuwe klanten te verwerven door hoog te scoren in Google op belangrijke zoektermen waar potentiële klanten op zoeken. Voor eigenaren van een blogwebsite is het vanzelfsprekend ook belangrijk om een goede geoptimaliseerde website te hebben. Dit zorgt ervoor dat er meer bezoekers naar je blog zullen komen en daardoor kan je meer rendement halen uit de advertenties die op je blog draaien. Doordat er meer traffic naar je website komt gaat je domein rating ook omhoog en hierdoor zal je blog nog interessanter worden voor relevante websites om er een advertorial op te plaatsen.

Ook voor webshop eigenaren is het van groot belang op een SEO geoptimaliseerde website te hebben. Een goed geoptimaliseerde webshop zal de kans vergroten dat je meer relevante bezoekers krijgt en dit is wat je wil bereiken als je de eigenaar van een webshop bent. Als de webshop qua functionaliteiten en user experience ook goed in elkaar zit en je hebt goede producten, dan zijn alle ingrediënten aanwezig om een goedlopende webshop te hebben.

Wat houdt SEO optimalisatie precies in?

SEO optimalisatie is ervoor zorgen dat je website zo wordt ingericht dat het mogelijk is om goed vindbaar te worden in zoekmachines zoals Google. Het doel is om uiteindelijk hoge posities te behalen op belangrijke keywords zodat er meer relevant verkeer op je website terechtkomt. Bij SEO optimalisatie moet je denken aan de volgende punten: Zoekwoordenonderzoek/Keywordanalyse, SEO teksten en Linkbuilding. Als ik je moet helpen bij de SEO optimalisatie van je huidige website, dan zal ik eerst de huidige keywordstrategie onder de loep nemen. Gaat het om een totaal nieuwe website, dan zal de eerste stap van het SEO optimalisatie proces het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek zijn.

Na uitvoering van het zoekwoordenonderzoek kan het optimaliseren van de website beginnen. Uit de keywordanalyse komen verschillende interessante en relevante zoekwoorden met zoekvolume naar voren die vervolgens verwerkt moeten worden in SEO teksten. Door deze keywords te verwerken in de Header-tags, META-titels en beschrijvingen en de alt-tags, ga je ervoor zorgen dat jouw website beter gevonden wordt op deze keywords in Google. Het beste zou zijn om met zoveel mogelijk verschillende pagina’s en relevante keywords hoog in de zoekresultaten van Google te ranken. Ik zal daarom adviseren om te gaan werken met landingspagina’s en categoriepagina’s, zodat de bezoeker terechtkomt op een pagina waar de informatie staat waar hij of zij naar op zoek is.

Een ander onderdeel van de SEO optimalisatie is het opzetten van een interne linkstrategie. De interne linkstructuur is het geheel van verwijzende links binnen je eigen website. Een goede interne linkstructuur heeft ook een positieve invloed op je rankings in Google. Door gebruik te maken van interne links geef je aan Google aan welke pagina’s op je website belangrijk zijn. De homepage is in veel gevallen de belangrijkste pagina van je website en deze pagina zal de meeste backlinks vergaren. Deze backlinks geven je homepage een bepaalde autoriteit en door gebruik te maken van interne links zal een deel van deze autoriteit doorvloeien naar andere pagina’s. Door op de homepage te deeplinken naar andere belangrijke pagina’s geef je Google een seintje dat dit ook belangrijke pagina’s zijn. Dit heeft dan weer een positief effect op de rankings van deze pagina in Google.

De hulp inschakelen van een professional

Zelf heb je waarschijnlijk niet alle kennis in huis om je website volledig te kunnen optimaliseren op het gebied van SEO. Het is daarom verstandig om de zoekmachine optimalisatie van je website toe te vertrouwen aan een SEO professional zoals SEO insider. Je kan dan zelf de focus houden op jouw corebusiness en de SEO specialist zal dan alles door voeren op je website zodat deze volledig geoptimaliseerd is om goed te kunnen scoren in de zoekresultaten van Google.

Wil je de hulp inschakelen van een SEO specialist? Maak dan gebruik van de diensten die SEO insider aanbiedt. Neem direct contact op!




    Ik geef toestemming dat deze persoonsgegevens worden verwerkt om contact met mij op te nemen, zoals omgeschreven in de privacyverklaring.